Nasi Kandar Hameediyah Lebuh Campbell, George Town, Pulau Pinang

korang layan dulu video Nasi Kandar Hameediyah ni....sempoi!!!

Kalau datang Pulau Pinang, kena pi cari gak Nasi Kandar Hameediyah ni...Lokasi kat Lebuh Campbell, George Town, Pulau Pinang. Tapi korang kena bersabar sikit la nak cari parking yer...Parking memang susah..ikut nasib kalau boleh parking dekat dengan Hameediyah...Aku pun berapa kali pusing, still tak dapat gak...at last aku dah give up, terus masuk parking berbayar...kena jalan sikit la..parking ni depan dengan Nasi Kandar Line Clear....Line Clear ni aku dah review ..Sekarang kita focus kat Hameediyah ni...Parking berbayar paling mahal kat penang ni...aku masuk situ kena dalam RM20 inggit!!!!!....sejam dia caj RM5 inggit...Ok last aku parking situ...
Nasi Kandar Hameediyah - beratur untuk ambil makanan

Hameediyah ber aircond - restoran kedua

Jarak antara hameediyah 1 dan yang ke-2 selang dalam 3 kedai
Dua-dua restoran tu ada restoran yang sama, Restoran Nasi Kandar Hameediyah yang punya...kira satu tokey la..Restoran yang first tu, tempat beratur untuk ambil makanan...dah ambil makanan boleh naik kat tingkat atas untuk makan...tapi kalau kat tingkat atas tu dah penuh, diorang akan bawa ke restoran yang second tu, yang selang 3 kedai...kat situ selesa sikit, sebab kat situ ada aircond.
Restoran yang first, tempat nak pilih lauk
Agak sempit kat tempat nak pilih makanan ni...lepas pilih, boleh terus nak atas cam yang korang nampak tangga kat gambar atas ni....panjang orang beratur untuk sampai kat sini...tapi berbaloi la beratur, sebab dapat makan sedap..

Pelbagai lauk pilihan, semua sedap-sedap

Senarai menu dan harga di Restoran Hameediyah
Sebab tingkat atas tu dah penuh, jadi diorang bawa aku pergi kat restoran Hameediyah yang satu lagi tu...yang ni nampak cantik dan teratur sikit....ada aircond lagi..selesa dan boleh makan dengan tenang kat sini...
Bahagian dalam restoran Hameediyah yang ke-2 (aircond)
So, dah sampai sini, aku order nasi briyani, ayam madu, bendi rebus dengan telur masin...dengan kuah campur yang mantap...maksudnya campuran kuah yang sesuai, kalau main bedal je, menang takan jadi dan tak sedap...
Nasi Briyani ayam madu, bendi rebus, telur masin

Nasi Briyani ayam madu, bendi rebus
Untuk yang nak datang sini buat pertama kali, korang ikut je gps yang aku dah sediakan...gps ni aku bawa korang terus ke hameediyah ni...korang jangan confius, ada gak hameediyah kat tempat lain..yang tu cawangan Hameediyah...cam kat Jalan Baru tu....

Jalan Campbell, Penang zaman dulu-dulu (saja je nak letak gambar ni)
gps koordinat  = 5°25'07.2"N 100°19'56.9"E

No comments:

Post a Comment