Western food (makanan barat) di DEBOB berkonsep butik kafe di Bandar Perda Pulau Pinang

Sekali sekala makan western food memang sedap. Selalu makan nasi je hari-hari kan sebab dah jadi makanan rutin harian rakyat Malaysia..Ni aku nak story pasal restoran DEBOB yang berkonsepkan butik kafe yang menyediakan makanan barat (western food). Kat mana DEBOB ni? DEBOB ni terletak di Bandar Perda Pulau Pinang. Landmark DEBOB adalah bersebelahan dengan Tabung Haji.
Restoran DEBOB
Restoran DEBOB
Bila masuk dalam ni, ibu-ibu mesti menjerit keriangan! Sebabnya dalam DEBOB ni ada banyak pinggan mangkuk yang menjadi idaman dan igauan para ibu-ibu, lagi menarik pinggan mangkuk tu jenama VANTAGE!!!! Setiap satunya ada harga yang tertulis. Kalau mampu, boleh beli.
pinggan mangkuk berjenama vantage
pinggan mangkuk berjenama vantage

berkonsepkan butik kafe
berkonsepkan butik kafe
Ok berbalik kepada western food, ada banyak juga menu western yang ada di DEBOB ni. Setakat menu yang aku order, memang sedap dan berbaloi makan. Antara menu yang ada, korang boleh tengok senarai menu yang aku sempat snap dan juga menu minuman special yang ada di DEBOB.
Senarai menu western DEBOB
Senarai menu western DEBOB

Senarai minuman special DEBOB
Senarai minuman special DEBOB
So, dalam banyak-banyak menu di atas, aku order untuk makan petang aku pada petang tersebut bersama-sama famili aku adalah seperti dalam gambar-gambar di bawah ni.
lamb chop
lamb chop

chicken chop
chicken chop

spaghetti carbonara
spaghetti carbonara

DEBOB fries
DEBOB fries
mushroom soup
mushroom soup
Dari segi minuman plak, kalau yang biasa-biasa macam teh ais ke teh o ais ke, aku takan masukkan dalam blog aku ni. Disebabkan aku order yang rare sikit, makan aku telah membuat keputusan sebulat suara untuk masukkan kedalam blog aku yang osem ni...hihihihi..
hot hazelnut white coffee
hot hazelnut white coffee

hot mocha awesome
hot mocha awesome
cold hazelnut white coffee
cold hazelnut white coffee
Bagi yang nak datang ke DEBOB dan ingin mencuba sendiri makan western food, nak tahu sedap ke tidak? Boleh datang ke Bandar Perda, Pulau Pinang. Macam aku cakap tadi, lokasi di sebelah Tabung Haji. Boleh guna gps koordinat yang aku bagi ni. Boleh juga refer google map kat bawah ni...
5°22'01.8"N 100°26'01.6"E
5°22'01.8"N 100°26'01.6"E

No comments:

Post a Comment